Kiss Márta bemutatkozás




Kiss Márta

Eredetileg festő-restaurátornak készültem, az egyetemen eszembe se jutott, hogy egyszer festő lesz belőlem. Sokat másoltam mindenféle korú és technikájú képet, ami egyrészt technikai tudást adott a kezembe, másrészt fegyelemre, figyelemre és alázatra tanított. A diploma után fél évet Chicagóban éltem, itt merült fel először külső és belső ösztönzésekre, hogy saját képeket készítsek. Aztán egy indonéziai út után döntöttem el, hogy festő leszek. Fontos volt ez az elhatározás, mert két malomban nem őrölhettem. A restaurálás és a festés más hozzáállást kíván. Izgatott az ismeretlen út, hogy az évek alatt felhalmozott festészeti tudást arra használjam, hogy a bennem felmerülő képeknek formát tudjak adni. Az első indonéziai út után egy ösztöndíjjal visszamentem Jávára, ahol még két évet éltem, és ahol elegendő időm és alkalmam volt úgy festeni, hogy senki nem szólt bele abba, amit csinálok, s így elvonultan, saját kedvem szerint alakítgattam a képi világomat. 2007-ben jöttem haza, és bár sok volt a nehezítő körülmény, kitartottam az elképzeléseim mellett, és itthon is folytattam a festést. Azóta is töretlen lelkesedéssel dolgozom, minden évben van egy-két egyéni kiállításom, illetve csoportos kiállításokon is részt veszek.



Iskolák:

2004-2005: STSI (Művészeti egyetem) Surakarta (Jáva), gamelán zene szak
1996-2001: Magyar Képzőművészeti Egyetem, 
Festő-restaurátor szak, Bp
1993-1996: Képző-és Iparművészeti szakközépiskola, esti tagozat, Budapest
1989-1993: Német Nemzetiségi Gimnázium, Budapest


Kiállítások:
Egyéni
2011: Kiállítás, Hal Köz Galéria, Debrecen
2010: Városi történetek, közös kiállítás Osgyányi Sárával, Budapest, IF kávézó
2010: …mögött, Pelikán Galéria, Székesfehérvár
2009: Történetek, Volksbank Galéria, Budapest
2009: Történetek, József Attila Múzeum, Makó
2008: Jávai mesék, Anno Mesebolt, Budapest
2008: Csend és Csevegés, Budapest, Karinthy Szalon
2007: Ezt hoztam a puttonyomban, Apropodium Galéria, Budapest
2005: kissmárta dimenzió, Retorta Galéria, Budapest
2005: Utazás a képzelet világába, kétszemélyes kiállítás I Gusti Nengah Nuratával, Jakarta,(Indonézia) One Gallery
2004: Másfél év, műterem-kiállítás, Budapest
2003: Tündérek, Trafó kávézó, Budapest


Csoportos
2011: KIM Szalon, Budapest, Közigazgatási- és Igazságügyi Minisztérium
2011: Nyári Tárlat, Szeged, Reök
2011: Magyar Fürdőélet - válogatás a Völgyi-Skonda kortárs gyűjteményből, Budapest, Kogart Galéria, Debrecen, Modem
2011: Fű, mező, gyep, Budapest, Boltíves Galéria
2010: 9/29, Budapest, Kertész 29 Galéria
2010: XIII. Táblaképfestészeti Biennálé - Szeged, REÖK Palota
2009: Arckép, éngond, Budapest, Volksbank Galéria
2009: Völgyi Miklós kortásrs gyűjteményének tárlata, Budapest, Aulich Art Galéria
2008: A plavnai nemzetközi alkotótábor kiállítása Novi Sad
2008: IV. Kortárs Keresztény Ikonográfia Biennále, Kecskemét, Cifrapalota
2007: Kenyérgyár projekt 2007 Siófok, Kenyérgyár Galéria
2005: Solo arca vázlatokon, 2005, Gramedia, Surakarta (Indonézia)
2004: Csendélet, Pécs
1999: Sonderausstellung, (másolatok), Hamburg, Galerie Mensh


Publikáció:


2008: A Sziklavirág – Jávai mesék és legendák (19 mese, 14 színes     illusztráció), Naphegy Kiadó (mesekönyv)

         
Díjak:

2008: a IV. Kortárs Keresztény Ikonográfia Biennále zsűrijének különdíja
2004-5: az Indonéz Köztársaság ösztöndíja
2001: Köztársasági ösztöndíj


email: info@kissmarta.com
www.kissmarta.com
tel: 06703678527

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése